26 Ağustos 2009 Çarşamba




Bugün arıları kontrol ettik. Sekiz gündür arılığa uğramamıştım.Sabah 6:00 dan saat 10:00 a kadar arı bal çekiyor sonra duruyor. Bugün Mehmet Ali hocamın sayesinde fotoğraf çekebildim. Hocam kovan açtı ben resimledim. Bizim buralarda bal dönemi yeni başlıyor. Zaten Muğla ırkı çama endeksli bir arı. Önemli olan çama güçlü bir koloni ile girebilmek. Burada çam Temmuz sonu vermeye başlıyor ve bal gelimi hava sıcaklığına göre ocak ayına kadar devam ediyor. Zaman zaman bal verimi kesiliyor. 1-2 hafta sonra tekrar başlıyor. Verimli yıllarda üç defa bal hasadı yapılabiliyor. Bu yıl ne olur orasını Allah bilir...

3 yorum:

-TUTKUN ARICI- dedi ki...

Hocam sürekli çambalına çalışan arılar nasıl toparlanacak.Bu arada polen bulup çoğala bileceklermi kışa arı çoğaltma nasıl oluyor oralarda.Bilgi verebilirmisiniz hayırlı işler kolay gelsin.

kamil35 dedi ki...

Sayın H. İ. Kavun, Arı normalde çamda yavruyu iyice azaltır. Arıyı yayladan indireli 22-23 gün oldu. Bol miktarda polen stoğu var kovanlarda. Bu stok arının yavru atmasını sağlıyor.Arılığa bir dahaki gidişimde yavrulu peteklerin de resmini çekeyim. Çamda sürekli durmam. Püren açınca pürene iner arıya yavru yaptırır tekrar çama çıkarım. Eski kayıtları incelerseniz püren resimlerini ve pürendeki yavru durumunu göreceksiniz. Bir de bizim burada arı yavruyu en soğuk kış aylarında taş çatlasın bir ay keser. 15 ocak 2009 tarihinde bizim arılarda günlük yumurta vardı. Şubat 5-6 tarihindede yeni yavrular çıkmaya başladı. Yeterki arı güçlü olsun . Saygılarımla…

-TUTKUN ARICI- dedi ki...

Sayın Kamil hocam bu anlaşılabilir bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim.Galiba ben bizim buralarla kıyaslamıştım,yanılmışım bölge farkını hatırlatınca anladım. Arınız balınız bol ve daim olsun...