22 Kasım 2009 Pazar


Bu da son dalak. Balın rengi çok açık. Çilek çiçeğinden almış. Bunu da kendim yiyeceğim. Hep satacak değiliz ya :)

Arılarımın yeni yeri... Kışlık yatak. Mayıs başına kadar buradan kalkmam.

İki kovan üçer çıta idi. Kışı muhtemelen sağlam çıkarırlardı. Ancak riske ne gerekvar. İki kovanın da analarının boğazını sıktım (bu biraz canice gelebilir ancak daha verimli olacağı kesin) Arıları yan kovanlarla birleştirdim. Koku falan da kullanmadım. Yaptığım kontrolde hiç arı ölüsü görmedim. Ancak arının keyfi yerindeydi ve birbirini kırmadı.


Arıları kışlık yatağına cuma günü 20 Kasım 2009 da indirdim. Arıda kapalı yavru, larva ve günlük yumurta var. Bu gün arıları kontrol ettim. Polen ve bal gelimi güzel. Arı yavruyu arttıracağa benziyor. Günlerde bahardan kalma gibi...

19 Kasım 2009 Perşembe

videoBu da benim kovanlardan bir görüntü. Zeki hocamla 150 m kadar bir mesafemiz var.Dağ çileği çiçeği bal ve polen veriyor. Hava biraz sert olsa da arı çama çalışıyor. Kovan içinde az da olsa kapalı yavru ve larva var. Hava serin olduğu için günlük yumurta kontrolü yapamadım.
videoVideonun çekildiği tarih 14 Kasım 2009 yer Osmanlar köyü, hava 17-18 derece... Zeki hocam son bal hasadını yapıyor. Arılar çamda iyice nufus kaybetti. Bu sağıma sıkıştırma sağımı diyebiliriz her kovandan bir petek alınıyor.

27 Ekim 2009 Salı


Üç gün önceki kontrolde durum şöyle;
Arıda kapalı yavru, açık yavru ve günlük yumurta var.
Arının son bir ay içerisinde yaptığı yavru nedeniyle, arı nufusunda azalma değil artış var.
Son bir hafta içinde çam bal verimini kesmiş. Bir hafta önceye göre kovandaki bal durumunda bir artış yok.
Osmanlar köyünden bir arıcı arkadaşla bu gün telefon ile görüştüm, 3 gündür arı çamdan güzel bal getirmekteymiş.
İnşaallah böyle giderse çamda üçüncü sağımı da yapacağız.
Bu gün kış yatağına baktım. Son karar, yenidünya çiçek açana kadar arı çamda duracak.
Şuan yenidünya tomurcukta...

Okulumuza bu yıl tayin olan öğretmen arkadaş, Serkan Bey.
3 gün önce arılığa beraber gittik. Benimle arılığa gelen herkese arıcılık aşılamaya çalıştığım gibi... Serkan Bey'e de bir arıcılık aşısı yaptık, tutar mı orasını bilmem. Hatta kendisini iki de arı soktu.

12 Ekim 2009 Pazartesi


Arıda hala güzel yavru var. Yavrunun sebeblerinden biri bu bitki.. Zeki hocam bitotu olduğunu söyledi. Arı bu bitkinin çiçeğinden güzel polen çekilyor.

Dağ çileği meyveleri.





Çok lezzetliydiler. Son günlerde yediğimiz en doğal meyve bu olsa gerek.

Dağ çileğinin çiçekleri



Şu anda dağ çileklerinde ermiş meyve de var çiçek de...

Bir devemiz eksikti şu anda o da var. Deve dediysek peygamber devesi.... :)

Asaf abi, Torbalı'nın akvaryum balıkçısı...

Tecrübeli arıcı, emekli öğretmen Zeki GÜNCAN. Zeki hocamın karakovandan çektiği petekler. Tamamen doğal.

Bal verimi yüksek ancak arı nufusu azalmaya devam ediyor.

Dalaklar doluyor. Fenni kovanda karakovan üretim. 10/10/2009 daki durum.

3 Ekim 2009 Cumartesi

Balı zamanında almak lazım


Geçen hafta pazar günü arıya gittiğimde, arı balı doldurmuş ve sağım durumuna gelmişti. Bu gün yine arılıktaydım, Yağan yağmurlarla artan polen gelimi arının iyi yavru döşemesini sağlamış. Benim geçen hafta sağıma uygun dediğim bir çok petek bu gün yavrudan dolayı kovandan alınamadı. 2004 ten beri arıcılık yapıyorum, ilk defa arının çam bölgesinde bu kadar güçlü yavru döşediğine şahit oldum. Yavrudan dolayı almayı hesap ettiğimiz çıta sayısından %30 daha az çıta çekebildik. OLsun bu gün arıcılık adına sevinçliyim. Bal yine kovanda duruyor. Şimdi olmazsa 20 gün sonra alırız. Sağım çadırını ağaçların altına kurduk. Yavrulu petekleri makineye vurmaya kıyamadığım için çadırı hiç kullanmadan söktüm. Petekleri eve getirdim. Yarın inşaallah çadırı evin bahçesine kuracağım.

Domuz Pıtrağı


Domuz pıtrağından polen alan bir arı. Bu resmi çekeli 3-4 hafta oldu.

27 Eylül 2009 Pazar



Maşallah çamda böyle yavru.. Son yağmurlardan sonra güz çiçeklerinin açmasıyla birlikte, polen gelimi de hızlandı. Bu da yavru atışını hızlandırdı.

Bugün arılığa uğradım. 21 gün önce sağım yapmıştım. Petekler tekrar sağıma gelmiş.

17 Eylül 2009 Perşembe


15 gün önce Osmanlar Köyünde yapmış olduğumuz, bal hasadında elde ettiğimiz çiçek-çam balı karışımının kavanozlara doldurulmuş hali. Büyükten küçüğe net ağırlıklar.
1400 gr 850 gr 250 gr

30 Ağustos 2009 Pazar


Çamda örülen bir dalak. İçini bir de balla doldurabilse.. Yanına da tereyağı koyup yeriz heralde.


Yakınımızdaki arıcı abiler. Kendileri ile bu gün tanıştık isimlerini de bilmiyorum. Bayındır'ın Çırpı kasabası'nda ikamet ettiklerini söylediler. Sizi dünya tanıyacak dedim ve resimlerini çektim :)

06/08/2009 dan beri arımız çamda. Yavru miktarı bahardaki kadar olmasa da arının nufusunu sabit tutabilecek şekilde yavru var. Arının yayladan polen stoğu ile gelmesi yavru atmasını sağlıyor.

26 Ağustos 2009 Çarşamba


Kovanlarımdan bir görüntü...

Meşeye sarılmış bir bitki, sarmaşık gibi bir şey ne olduğunu bilmiyorum.Kırmızı meyveleri var. Yenir mi yenmez mi onuda bilmiyorum. Bu bitkiyi tanıyan varsa lütfen bizi bilgilendirsin.

Bazı bitkileri ben de yeni öğreniyorum. Resimdeki bu bitkinin adı sandal mış. M. Ali hoca öyle söyledi. Maki türü bir bitki... Çiçek açtığında arı çiçeğine konuyormuş.

Arının bulunduğu yer çok sarp bir bölge . Bir vadi içindeyiz. Her yer orman ve iki tarafımızda dağ. Bir tek düz yer var o da iş makineleri ile açılmış köy yolu.. Mehmet Ali hocam çam dallarını seyrediyor arı konuyor mu diye.

Kestane ağacından bir görüntü. Aşağıdaki resimde dağ çileği meyveleri daha olgunlaşmamış. Olgunlaştığında kırmızı bir renk alıyor. Dağ çileği çok lezzetli bir meyve.

Dağ çileği. Bu bitki de genleri ile oynanmamış ilaçlanmamış bir bitki... İnsan korkuyor gelecekte bu bitkilerin geniyle de oynayan olur mu? Bunlarada kimyasal bulaşır mı diye...

Kovanlarıma 10-15 metre mesafede böğürtlen bitkisi...Genleri ile oynanmamış. İlaç kullanılmamış. Her şeyiyle doğal.. Yemek için saldırmıştım ki.. Mehmet hoca uyardı Oruç diye..



Bugün arıları kontrol ettik. Sekiz gündür arılığa uğramamıştım.Sabah 6:00 dan saat 10:00 a kadar arı bal çekiyor sonra duruyor. Bugün Mehmet Ali hocamın sayesinde fotoğraf çekebildim. Hocam kovan açtı ben resimledim. Bizim buralarda bal dönemi yeni başlıyor. Zaten Muğla ırkı çama endeksli bir arı. Önemli olan çama güçlü bir koloni ile girebilmek. Burada çam Temmuz sonu vermeye başlıyor ve bal gelimi hava sıcaklığına göre ocak ayına kadar devam ediyor. Zaman zaman bal verimi kesiliyor. 1-2 hafta sonra tekrar başlıyor. Verimli yıllarda üç defa bal hasadı yapılabiliyor. Bu yıl ne olur orasını Allah bilir...

22 Ağustos 2009 Cumartesi

videoBir ay önce Burdur Tefenni Karamusa Köyünde yapmış olduğum çekim. Yüklemek bu güne nasip oldu. Çumra , Sarı anason ya da Rezene üçü de aynı şey...

6 Ağustos 2009 Perşembe

Arılar artık çama uçuyor

30/05/2009 tarihinda başlayan yayla maceramız bugün sona ermiş durumda. Arılarımız artık çam bölgesinde. Yaylaya büyük ümitlerle gitmiştik ancak beklediğimiz verimi bulamadık.Yağan yağmurla kıyaslandığında bal verimi çok düşüktü. Buna da şükür.
Arıyı kamyona sarma işi saat 00:30 da bitti ve izmir e doğru yola çıktık. Yorucu bir kovan yükleme çalışmasından sonra, 5 buçuk saat süren yorucu bir yolculuk. Zeki hocam kamyonda, ben ve Muzaffer abi otomobilde... Saat 06:00 sularında son konaklama yerine ulaştık. Arabadan indiğimizde tatlı bir inilti ile karşılaştık. Bu bizi sevindirdi. Bu inilti basradan bal çeken arının vızıltısıydı. Çam dallarında da arıyı görünce iyice sevindik. İnşaallah yaylada bulamadığımız verimi çamda buluruz.Her şey havaya bağlı hava çiğ yaparsa basra iştahlanacak. Görelim Mevlam neyler...

2 Ağustos 2009 Pazar

Böcek canlı


Kızılçam dalındaki basra böceği... Çam balının kaynağı olan böcek. Sarı renkli olanlar. Böceğin boyutları bir toplu iğne başından küçük..

Petekli anason balı

27 Temmuz 2009 Pazartesi

Rezene çiçeği


Yer: Burdur- Tefenni-Karamusa Köyü

16 Temmuz 2009 Perşembe

Küçük bir sağım yaptık

11/07/2009 tarihinde küçük bir sağım yaptık. Fazla bir bal alamadık.Sadece yavru olmayan dip petekleri sağdık. Kovanlarda bal çok ancak ballı peteklerde yavru da var. Yavrulu petekleri makineye vurmadık. Fotoğraf makinesi yanımda değildi çekim yapamadım. Orhanlı köyünde anason bitti artık. Arıyı 13/07/2009 pazartesi günü Tefenni ilçesinin Karamusa köyüne götürdüm. Karamusa köyünde anason ve çumra(rezene) ekimi var. Karamusa köyü ile Orhanlı arasında 250-300 metreye yakın yükselti farkı var. Anason çiçeği ortasında, çumra ise yeni çiçek açıyor. Ümitliyiz... İleriki tarihlerde çumranın resimlerini yükleyeceğim.

1 Temmuz 2009 Çarşamba

Bal sağımına adım adım yaklaşıyoruz.





15-20 gün sonra inşaallah yeni ürün çıkacak.

29 Haziran 2009 Pazartesi

Sonunda birliğe üye oldum


160 lira birlik üyeliğine, 55 lira barkotlara para ödedik.

25 Haziran 2009 Perşembe

Anason çiçekleri canlanıyor




Allah'a şükür kazasız belasız arıları anasona götürdük.24/06/2009 tarihinde arı anason bölgesinde uçmaya başladı. Allah verirse 20 gün sonra bal hasadı var. Biz arıyı getirmeden bir kaç saat önce de biraz yağmur yağmış. Ümitliyiz. Tüm göstergeler güzel. Arı anasondan hem bal hem polen çekiyor. Bu nedenle yavru atışı devam ediyor. Bal da biriktiriyor.