3 Ekim 2009 Cumartesi

Balı zamanında almak lazım


Geçen hafta pazar günü arıya gittiğimde, arı balı doldurmuş ve sağım durumuna gelmişti. Bu gün yine arılıktaydım, Yağan yağmurlarla artan polen gelimi arının iyi yavru döşemesini sağlamış. Benim geçen hafta sağıma uygun dediğim bir çok petek bu gün yavrudan dolayı kovandan alınamadı. 2004 ten beri arıcılık yapıyorum, ilk defa arının çam bölgesinde bu kadar güçlü yavru döşediğine şahit oldum. Yavrudan dolayı almayı hesap ettiğimiz çıta sayısından %30 daha az çıta çekebildik. OLsun bu gün arıcılık adına sevinçliyim. Bal yine kovanda duruyor. Şimdi olmazsa 20 gün sonra alırız. Sağım çadırını ağaçların altına kurduk. Yavrulu petekleri makineye vurmaya kıyamadığım için çadırı hiç kullanmadan söktüm. Petekleri eve getirdim. Yarın inşaallah çadırı evin bahçesine kuracağım.

Hiç yorum yok: