25 Mart 2010 Perşembe



Resimler 24/03/2010 tarihinde çekildi. Arı nufusları çok kalabalık. KOvanlar tamamen doldu. Sıkışmasın diye kat atmıştım. Ancak nufuslar o kadar kalabalık olmasına rağmen artık arı petek örmeyi bıraktı. Bal ve polen gelimimi zayıf? Hayır. Hatta verim çok yüksek bal da bolen de çok güzel.
Analar mı verimsiz? Buna da hayır tamamı 2009 ve yavru atışları mükemmel.
O zaman sorun ne diyeceksiniz.
Sorun yok. Arılarım Muğla ırkı ve olması gerektiği şekilde davranıyorlar.
Yarısı oğula yatmış durumda... Petek ördüre bilmek için anaarıları 4 ya da 3 er çıta ile 4 km mesafeli başka bir yere naklettim. On çıta petek örmeyen arılar tekrar petek örmeye başlayacak.
Bölmelerin de bakacağız çaresine.
Bu gün ruşetlerden birini kontrol ettim. On çıta petek örmüyor ama bir avuç arı dalak yapmış. Evet 2010 model ananın bir tanesi yumurtlamış. Sirkeyi de petekte gördüm. İnşaallah yarın resimlerini de çekeceğim.
Diğer ruşetleri kontrol edemedim ancak onlardan da yumurtaya geçen vardır. Hadi hayırlısı.

1 yorum:

mustikaya dedi ki...

maşallah bol ve bereketli seneler dilerim