10 Nisan 2010 Cumartesi

Bakmazsan böyle olur.


Dört göze bölünmüş büyük kovanın her gözünde bir çıta arı ve yumurtlamayı bekleyen yeni ana vardı. 15 günü geçik bir süre dokunmayınca çıtanın yanındaki yemliğe resimdeki çalışmayı yapmışlar. Bu koloniyi büyük kovana aldım. Dalağı en başa yerleştirdim. Yanına iki tane de kapalı yavrulu arılı çıta takviyesi yaptım. Koku kullanmadım. Koku yerine perizin kullandım. Hem varroa mücadelesi hem koku oldu.
Oğula meyletme durumu olan kattaki bir kovanın yatağına bu kovanı yerleştirdim.Kattaki kovanı da 5-6 metre uzağa taşıdım. Böylece yeni anaya tarlacı takviyesi de oldu. Yeni anayı öldürmezseler, güçlü bir koloni oluştu.
Yukarıda anlattığım çalışmayı 4 tane yeni analı kovana uyguladım. Hadi hayırlısı...

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam başlangıç iyi oldu ve o şekilde devam ediyor,kolay gelsin,veriminiz bol olsun.Saygılarımla.

kamil35 dedi ki...

İlhami abi teşekkürederim. Sizin de veriminiz bol olsun.